donderdag 31 mei 2018

Creatief met Postzegels



Op marktplaats vind je genoeg advertenties van mensen die postzegels goedkoop weg doen. Je kunt ook rond vragen bij familie, of zij nog postzegels hebben.
Zelf kocht ik laatst een partij van iemand via marktplaats op. Deze postzegels ben ik momenteel aan het uitzoeken en sorteren, heb er al aardig wat uurtjes in zitten en er zullen nog wel een hoop uurtjes volgen. ;)

Dit is een kleine deel ervan ;) 
De mooiste bewaar ik in mijn postzegelalbum en de rest gebruik ik om mee te knutselen. Ik heb ook een paar snailmail meiden blij gemaakt met een envelop gevuld met postzegels. :D 

Hier laat ik jullie zien wat je zoal met postzegels kan.

~ Leuke postzegel labels.

HOE MAAK JE DEZE?
Dat ga ik proberen uit te leggen. ;)

WAT HEB JE NODIG?
*Postzegels (Je kan dit ook met leuke plaatjes doen)
*Labels (Je kan bv ook houten figuren gebruiken)
*ModPodge (is een lijm en lak in één)

HOE GA JE TE WERK?
Het is aan te raden om iets onder je werkje te leggen, ModPodge is namelijk een lijm en lak in één.

Kies de label(s) en de postzegels die je wil gebruiken. Voor je ze vast lijmt kan je ze neerleggen en schuiven tot ze naar je zin zijn.
Als er lege plekjes tussen de zegels zichtbaar blijven kan je minder mooie of kapotte zegels gebruiken om dit op te vullen.

Smeer de label in met een laagje ModPodge en plak één voor één de postzegels er op. Zorg dat er onder en boven op elke postzegel ModPodge komt. Als je klaar bent smeer je over het geheel nog een extra laag ModPodge. Controleer of alle randjes goed vastgeplakt zijn. Laat het drogen. Knip daarna de uitstekende postzegelranden weg. (TIP: Doe dit vanaf de achterkant, dan zie je waar je moet knippen.) Kijk na het knippen nog even de randen na en smeer eventueel nog wat ModPodge langs de randen. Het maakt niet uit als er ModPodge op de achterkant komt want het droogt transparant op.  :wink:

~ Een postzegelslinger.

~ Briefpapier.



Ik maakte dit door postzegels op het kopieer/scan/print apparaat te leggen en daar boven op een lijntjesvel, en vervolgens het geheel te kopieren/scannen.

~ Mail-art.
Je kunt de postzegels ook gebruiken om een envelop te versieren.




~ Pocket letters
Ik maakte deze pocket letters met het thema postzegels.


~Snailmails of Swaps.
Je kan de postzegels ook leuk verwerken in een snailmail of swap
Deze maakte ik voor een ansichtkaarten swap. ;) 


Nou ik hoop je geïnspireerd te hebben met dit artikel!
Heel veel knutsel plezier! ;) 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zwart/Wit Pocket Letter

Dit keer deed ik mee met een Zwart/Wit pocket letter, ik zocht leuke papiertjes en maakte zwart/wit stansjes. De basis was gelegd. Ik z...